Na czym polega influencer marketing?

Na czym polega influencer marketing?

Czy chętniej kupujesz produkty polecone przez producenta lub obcych ludzi, czy te, rekomendowane przez osoby, które znasz, cenisz i lubisz? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. I to właśnie na niej opiera się całe działanie influencer marketingu. Każdy z nas potrafi wytypować celebrytę bądź twórcę cyfrowego, który budzi w nas zaufanie. Jeśli taki człowiek poleci nam jakiś produkt, z dużym prawdopodobieństwem spojrzymy na niego przychylnie. Sztuka polega na tym, by poprzez konkretną osobę dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej. Jak to zrobić? Można się tego nauczyć m.in. na kursie influencer marketingu.

Czym jest influencer marketing?

Influencerem może być artysta, społecznik, twórca internetowy, np. bloger czy youtuber. Jest to przede wszystkim szeroko rozpoznawalna osoba, która wpływa na swoich odbiorców. Może być autorytetem w zakresie mody i urody, zdrowego odżywiania, zarządzania pieniędzmi, samorozwoju i wielu innych dziedzin. Różne marki chcą promować swoje produkty poprzez takie osoby, ponieważ budzą one większe zaufanie niż np. obcy człowiek w reklamie telewizyjnej. Jeśli szukasz nowych dróg promocji dla swojego produktu, wielu informacji może dostarczyć Ci kurs influencer marketingu.

Kurs z influencer marketingu znajdziesz na: https://emtg.pl/influencer-marketing/

Czy warto współpracować z influencerami?

Współpraca z influencerami może przynieść szereg korzyści, jeśli tylko zdobędziesz podstawową wiedzę z tego zakresu. Kurs influencer marketingu pomoże Ci zrozumieć:

  • Jak poprzez influencera dotrzeć do interesującej Cię grupy docelowej;
  • W jaki sposób influencer może uwiarygodnić Twoją markę;
  • Jakie kreatywne formy promocji możesz wykorzystać podczas współpracy z influencerami;
  • Jak influencer marketing wpływa na pozycję Twojej marki/produktu w wyszukiwarce.

Influencer marketing – czy ma jakieś wady?

Kurs influencer marketingu powinien przybliżyć Ci także, jak uniknąć ryzyka związanego z tą formą współpracy:

  • Brak pełnej kontroli nad zachowaniem influencera, a jego negatywna wypowiedź może odbić się na Twojej firmie;
  • Duże koszty współpracy – w tej branży gwiazdy mają bardzo wysokie stawki, czasem warto postawić na mniej znanego influencera, za to wybrać bardziej kreatywną formę współpracy;
  • Konieczność dokładnego researchu – jeśli wytypujesz niewłaściwą osobę, możesz nie doczekać się rezultatów;
  • Narzędzia umożliwiające kontrolę pracy influencera – ich poznanie ułatwi Ci zminimalizowanie ryzyka.

Mimo ryzyka, współpraca z influencerami przynosi zazwyczaj dużo więcej korzyści niż ewentualnych strat. Dlatego firmy bardzo chętnie korzystają z tej formy promocji.

Jak wybrać influencera?

Profesjonalny kurs influencer marketingu przybliży Ci sposoby typowania influencerów, którzy będą odpowiedni dla Ciebie i Twojej marki. W ten sposób wyeliminujesz ryzyko porażki. Przede wszystkim warto:

  • Określić wiek oraz płeć odbiorców, zbadać, jacy influencerzy są szanowani w tej grupie;
  • Nie ograniczać się do polskich influencerów – w dobie globalizacji influencerzy z różnych stron świata trafiają także do Polaków;
  • Dopasować przekaz – znajdź osobę, która tworzy content wpisujący się w filozofię Twojej marki.