Content marketing – kurs pomoże ci zrozumieć, o co w tym chodzi!

Content marketing – kurs pomoże ci zrozumieć, o co w tym chodzi!

W ostatnich latach coraz więcej osób decyduje się na podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych. Jest to spowodowane wieloma czynnikami – jednym z nich była pandemia COVID-19, która na długie miesiące zamknęła nas w domach. Sporą popularnością cieszą się obecnie kursy content marketingu. Czym jest content marketing? Jakie działania są z nim związane? Czego dowiesz się z takiego kursu? Już odpowiadamy!

Content marketing – na czym polega?

Czym jest content marketing? Kurs w pierwszej kolejności pomoże ci odpowiedzieć na to niezwykle istotne pytanie. Content marketing to nie jednostkowe, a długotrwałe działanie polegające na tworzeniu ciekawych i przykuwających uwagę treści. Te ostatnie muszą być przede wszystkim odpowiednio dopasowane do odbiorców.

Dlaczego marketing treści jest tak ważny?

Content marketing sprowadza się nie tylko do tworzenia i publikowania interesujących treści, lecz także do przyciągania uwagi danej grupy odbiorców. Jeśli zdobędziemy już zainteresowanie potencjalnych klientów, warto byłoby zatrzymać ich na naszej stronie nieco dłużej.

Świadomy specjalista od marketingu treści doskonale wie, że najważniejszym celem działań marketingowych jest budowanie zaangażowania, a co za tym idzie, także lojalności klientów, do których kieruje przekaz.

Jakie treści składają się na content marketing?

Marketing treści to nie tylko słowo pisane, choć zdecydowanie tego typu materiały przeważają. Na content marketing składają się między innymi:

  • materiały kontekstowe (artykuły, poradniki, raporty, opisy produktów i kategorii, infografiki, video),
  • materiały interaktywne (gry, widgety, aplikacje),
  • treści tworzone z myślą o mediach społecznościowych (posty, memy, blogi),
  • materiały mailingowe (newslettery, katalogi, e-booki).

Content marketing kurs – czego się nauczysz?

Marketing treści to wbrew pozorom działka, którą zajmują się najcześciej agencje content marketingowe. Jednak coraz częściej treści na strony internetowe, blogi czy social media tworzą freelancerzy. Niezależnie od tego, czy planujesz współpracę z agencją, czy chcesz zatrudnić wolnego strzelca – powinieneś posiadać podstawową wiedzę. Z pomocą przychodzą twórcy kursów i różnego rodzaju webinarów. Wśród tych dedykowanych początkującym marketerom jest kurs content marketingu, z którego dowiesz się m.in.:

  • jak ewoluował content marketing,
  • jak tworzyć skuteczne strategie marketingowe,
  • jakie narzędzia są przydatne w pracy marketera,
  • jak pracować nad treściami przeznaczonymi na różne kanały,
  • poznasz case study z całego świata.

Ukończony kurs content marketingu to dopiero początek!

Content marketing kurs to świetna opcja dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem treści. Ukończenie kursu i otrzymanie dyplomu może być początkiem przygody z marketingiem internetowym. Jak pewnie wiesz, składają się na niego różnorodne działania.

Opracowanie strategii marketingowej to pierwszy krok. Kolejne to między innymi optymalizacja treści, stworzenie linkowania wewnętrznego czy dobieranie słów kluczowych, które kierują ruch na stronę. Nie musisz jednak sam zagłębiać się w tajniki tych wszystkich zagadnień – możesz postawić na doświadczenie i wiedzę specjalistów z agencji content marketingowej.