Strategie promocji konta na Instagram dla małych firm
Małe firmy skutecznie mogą korzystać z pomocy narzędzi do promocji, które podsuwają możliwości internetu. Jednym z nich jest rozwijanie swojego marketingu poprzez media społecznościowe np. Instagram.
Pokaż swoją firmę w sieci
Współcześnie większość firm oraz przedsiębiorstw żeby dobrze rozwijać swój biznes musi wkroczyć w przestrzeń internetu. Sieć stała się miejscem najbardziej skutecznej promocji ze względu na to, że posiadamy do niej niemal nieograniczony dostęp.
Firmowe strony internetowe działają na zasadzie wizytówki, media społecznościowe są miejscem zdobywania nowych klientów, a przeglądarki sposobem najszybszego odnalezienia potrzebnych informacji. Właściciele biznesów poszukują coraz to nowych kanałów, dzięki którym mogą trafić do szerszego grona odbiorców i tam rozpocząć właściwą kampanię reklamową.
W tym celu wykorzystywany jest również Instagram. W jaki sposób możemy wypromować się przez ten portal?
Na jakiej zasadzie działa Instagram i jak może pomóc naszej firmie?
Instagram daje możliwość tworzenia profili oraz dzielenia się różnorodnymi treściami. Wstawiamy w nim zdjęcia połączone z treścią, filmy oraz relacje na żywo. Bardzo szybko okazało się, że Instagram może zostać użyty jako narzędzie przydatne dla rozwoju firm.
W celu promowania się przez Instagram tworzysz firmowe konto. Na stronie głównej umieszczana jest z reguły krótka autoprezentacja. W przypadku firm są przedstawione cele jakie jej przyświecają, streszczenie oferty kierowanej do klientów oraz wskazanie na preferowany sposób kontaktu.
Poprzez Instagram skutecznie możemy zaprezentować sprzedawany towar lub usługi. Ujmowanie ich w formie graficznej, poprzez zdjęcia oraz filmy dużo skuteczniej trafia do klientów. Łatwiej przedstawić je w interesującej formie. Człowiek o wiele lepiej zapamiętuje treści, które poznaje poprzez narząd wzroku.
Celem jest przedstawienie się w taki sposób by wzbudzić zaciekawienie oraz emocje. Jeżeli zrobimy to skutecznie zostaniemy nagrodzeni poprzez like, komentarze oraz udostępniania. Like Instagram są reakcjami, które użytkownicy oznaczają pod postem. Mają postać serduszek i oznaczają aprobatę na wrzuconą treść bądź zainteresowanie. Również pod postami umieszcza się komentarze.
Każda pozostawiona reakcja jest bardzo cenna, ponieważ jej liczba jest podawana pod postem. Dzięki temu nie tylko my widzimy jak dobrze została treść odebrana, ale również każda osoba, która wejdzie na nasz profil. Co ważne, wykazano, że im większa liczba reakcji lub obserwacji sprawia, że tym wyższe jest dalsze zainteresowanie.
W dobie ogromnej ilości udostępnianych informacji potrzebujemy czegoś co przesieje dla nas mniej ciekawe treści. Jednym z takich filtrów jest właśnie odbiór przez pozostałych użytkowników. Widząc, że dany post wywołał więcej emocji jesteśmy skłonni mocniej się nim zainteresować.
Inwestowanie w widoczność
W przypadku firmowych profili niezwykle ważna jest ilość osób, które są zainteresowane profilem. Jak już było wcześniej wspomniane, zainteresowanie wcześniejszych osób przyciąga nowych odbiorców. Dlatego tak ważne jest by zadbać o jak największe grono użytkowników, którzy będą reagowali na nasz posty.
Możemy to uczynnić poprzez wykupienie pakietów lików. Usługa ta jest w pełni legalna, a reakcje pochodzą z faktycznie istniejących kont. Tym samym sposobem pozyskujemy dodatkowych Instagram followers, czyli obserwatorów, którzy dołączą do odbiorców na naszym profilu.
Ta taktyka jest przydatna na początkach istnienia strony, kiedy każdy nowy zainteresowany jest bardzo cenny. Pomaga rozkręcić ruch na profilu. W ten sposób w krótkim czasie prezentujemy się jako strona atrakcyjna, posiadająca potencjalnie interesujące treści.