Zrównoważony rozwój w ramach inwestycji drogowej – Zachodnia Obwodnica Szczecina

Zrównoważony rozwój w ramach inwestycji drogowej – Zachodnia Obwodnica Szczecina

Proces budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina będzie wymagał zużycia imponującej ilości materiałów konstrukcyjnych, takich jak cement czy stal, osiągającej łącznie 8 milionów metrów sześciennych. Projektanci trasy zadbali jednak o to, aby ta ogromna inwestycja nie naruszała równowagi ekosystemu, wykorzystując dostarczone surowce w sposób zrównoważony – takie informacje przekazało Radio Szczecin w radiowym reportażu „ZOŚKA ABC”.

Zgodnie z założeniami projektu, 50-kilometrowy odcinek drogi rozciągający się od Goleniowa do Kołbaskowa zostanie wyposażony w ponad 200 przejść dla zwierząt. Jak mówi Krystian Fryszkowski z biura Voessing Polska, jest to najbardziej adaptowany do potrzeb migracji zwierząt projekt drogowy w Polsce.

W projekcie uwzględniono także specyfikację różnych obszarów, przez które przebiegać będzie trasa. Warunki na terenach w pobliżu Polic różnią się od tych na terenach niedaleko Goleniowa. W tym drugim miejscu występują tereny nawodnione, które wymagają specjalnego podejścia. Jak tłumaczy Fryszkowski, konieczne jest zbudowanie części trasy umożliwiającej dostęp do tych obszarów, obecnie pokrytych mokrymi łąkami i polami. Na tych terenach żyją różne gatunki płazów, o których ochronę również przyjdzie zadbać inwestorom.

Projekt ma na celu nie tylko poprawę komunikacji drogowej, ale także wsparcie dla miejscowych przedsiębiorstw. Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie obsługiwała ruch do Zakładów Chemicznych Police oraz planowanego Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu, co pozwoli na wyeliminowanie ciężarówek z centrum Szczecina.