Najdłuższy tunel w Polsce – Szczecin podpisał umowę na obwodnicę miasta
W Szczecinie powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Całość ma liczyć 5 km, a sam tunel przebiegać będzie pod Odrą. Kilka dni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała dwie umowy , które mają spowodować powstanie obwodnicy Szczecina o łącznej powierzchnie 51,6 km. Co wiadomo w tej sprawie?
Szczegóły budowy – pierwszy odcinek
Okazuje się, że na obwodnica w Szczecinie maa na dwa odcinki. Konsorcjum firm TPF i Databout zaprojektuje odcinek Kołbaskowo – Police. Inwestycja tego odcinak a kosztować 14,94 mln zł. Całość budowy ma zająć 13 miesięcy, a sama trasa ma mieć aż 25,5 km. Start trasy będzie w Kołbaskowie, następnie będzie prowadzić na północ, omijając od zachodu Szczecin. Zakończenie przewidziane jest w Policach.
Szczegóły budowy – drugi odcinek
Drugi odcinek obwodnicy ma zacząć się na węźle Police-Goleniów. To właśnie tutaj zacznie się najdłuższy tunel w Polsce, który liczy 5 km. Szacowana kwota inwestycji to 39,8 mln zł, a samym wykonaniem zajmie się firma Voessing Polska. Na powstanie inwestycji przewidziano 15 miesięcy. Oprócz tunelu powstanie także odcinek trasy o łącznej długość 23,4 km. Trasa rozpocznie się od węzła Police, który jest zlokalizowany w pobliżu wylotu z tunelu pod Odrą. Później będzie biegł głównie na wschód, przechodząc tunelem pod Odrą i obszarem zakładów chemicznych w Policach. Zakończy się na węźle Goleniów Północ, który stanowi połączenie dróg ekspresowych S3 i S6.
Najdłuższy tunel w Polsce
Tunel, który ma powstać będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Powstanie całej trasy z pewnością sprawi, że miasto i region będzie atrakcyjny dla inwestorów. Zachodnie obejście odciąży aglomerację szczecińską i pozwoli na sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu. Mowa również o ruchu tranzytowym. To ułatwi również dojazd do zakładów chemicznych w Policach.