Budowa nowego mostu kolejowego nad Regalicą w Szczecinie zbliża się do ukończenia
W Szczecinie wykonawca przesunął lądowe elementy konstrukcyjne nowego mostu nad rzeką Regalicą, co oznacza zbliżanie się do zakończenia tej inwestycji. Przewiduje się, że połączenie obu brzegów rzeki nastąpi na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Budimex realizuje projekt o wartości 282 milionów złotych.
Zmiany wprowadzono również w organizacji ruchu kolejowego na stacji Szczecin Podjuchy. Obecnie pociągi kursują na świeżo wybudowanych torach numer 1 i 3, a dla obsługi pasażerów udostępniono dwa perony. Głównym celem realizowanej inwestycji jest zwiększenie swobody żeglugi śródlądowej oraz zapewnienie ciągłości ruchu kolejowego na linii kolejowej numer 273.
Wiceminister infrastruktury, Marek Gróbarczyk, podkreślił, że budowa nowego mostu kolejowego nad Regalicą zbliża się do końca. Jego zdaniem, inwestycja ta znacząco wpłynie na poprawę przepustowości zarówno szlaku kolejowego, jak i wodnego, co przyczyni się do oszczędności czasu i środków finansowych. Ponadto, większy prześwit mostu pozwoli na łatwiejsze prowadzenie lodołamania, co zabezpieczy teren Dolnej Odry przed powodzią zatorową.
Obydwie konstrukcje zostały przesunięte o kilkanaście metrów za nową podporę nurtową, co umożliwi zakończenie łączenia mostu o docelowej długości 278 metrów. W międzyczasie trwają prace związane z budową wiaduktu i murów oporowych, które posłużą do wykonania nasypu oraz nawierzchni torowej na podejściu do mostu od strony stacji Podjuchy. Postęp można zaobserwować również w pracach związanych z przebudową stacji Podjuchy, gdzie instalowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz sieć trakcyjna, a także prowadzone są roboty torowe.