Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica" planuje nabycie czterech nowych autobusów elektrycznych
W Szczecinie do miejskiej floty transportowej dołączy wkrótce cztery nowe, 12-metrowe autobusy elektryczne. Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” po przeprowadzeniu zakończonego sukcesem przetargu korzystającego z oszczędności, zwyciężyło Solaris i ogłosiło kolejny przetarg na zakup tych pojazdów.
Wojciech Jachim, rzecznik prasowy SPAK, wyjaśnia, że zamówienie obejmuje dostawę czterech jednoczłonowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych, fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, które będą spełniały zadania w publicznym transporcie miejskim.
Specyfikacje wymagane dla nowych autobusów obejmują wymiary od 11,80 do 12,50 metrów długości, maksymalną wysokość 3,35 metra i maksymalną szerokość 2,55 metra. Autobusy powinny mieć co najmniej 75 miejsc pasażerskich, w tym co najmniej 28 siedzących. Wyposażenie pojazdów ma obejmować klimatyzację, rampę dla wózków inwalidzkich, dwie ładowarki USB o dwóch portach w przestrzeni pasażerskiej, wewnętrzne oświetlenie LED, przeszkloną, odizolowaną kabinę kierowcy typu „zamkniętego” oraz system monitoringu składający się z co najmniej ośmiu kamer.
Wymagane jest również zastosowanie układu napędowego wyposażonego w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy pod górę, który umożliwiłby doładowanie magazynu energii. Pojazd powinien być zdolny do pokonania co najmniej 120 km na jednym cyklu ładowania przy pełnym obciążeniu i magazyn energii o pojemności nie mniejszej niż 120 kWh. Średnie zużycie energii według testu SORT-2 nie może przekraczać 1,00 kWh/km. Pojazd musi umożliwiać ładowanie plug-in oraz pantografowe.
Wykonawca tej usługi musi zagwarantować sprawność autobusu przez co najmniej cztery lata bez limitu przejechanych kilometrów. SPAK pełniąc rolę pełnomocnika w tym postępowaniu, zamawiającym jest Gmina Szczecin.