Szczecin promuje się jako nieodkryty kierunek turystyczny: nowy spot reklamowy
Na początku tego tygodnia władze Szczecina przedstawiły interesujący sposób promocji swojego miasta – humorystyczny spot reklamowy. W filmie o długości prawie dwóch minut można zobaczyć niektóre z licznych atrakcji, takich jak Teatr Letni, nowoczesny stadion Pogoni Szczecin czy wydarzenia organizowane w Netto Arenie. Pytanie brzmi, czy nietypowa forma reklamy przyciągnie turystów do odwiedzenia tego pięknego miasta.
W ramach kampanii „SZCZECIN bliżej niż myślisz”, która ma na celu promowanie miasta zarówno w mediach społecznościowych, jak i tradycyjnych formach, Szczecin został określony jako „nieodkryty kierunek”, „miejsce kontrastów” i „zielona oaza”. Owoce tej promocji mają za zadanie przybliżyć piękno Szczecina szerokiemu gronu odbiorców.
Najbardziej spektakularnym elementem kampanii jest właśnie wspomniany wcześniej spot reklamowy, który ukazuje różnorodność atrakcji turystycznych oferowanych przez miasto. Film zdobył uznanie w internecie ze względu na swoją oryginalność i humor, jednak nie obyło się bez krytyki. Niektórzy internauci zauważyli, że spot ma charakter „cringe’owy” oraz wskazywali na brak przedstawienia pełnego wachlarza atrakcji Szczecina, takich jak ekspozycje czy działalność instytucji kultury.
Cała kampania i film mają za zadanie przyciągnąć turystów do odkrycia uroków Szczecina, ukazując jego bogactwo kulturowe oraz atrakcje. Czas pokaże, czy nietypowe podejście do promocji okaże się skuteczne w przyciąganiu nowych zwiedzających.