Ekspansja Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej: Nowe przystanki na mapie miasta od 16 lipca

Ekspansja Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej: Nowe przystanki na mapie miasta od 16 lipca

Od połowy lipca praca elektryków i miejscowej społeczności stała się łatwiejsza dzięki nowym stacjom Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Od 16 lipca, w ramach ciągłej rozbudowy sieci, pasażerowie mogą korzystać z nowo otwartych przystanków Szczecin Łasztownia i Szczecin Dunikowo. Te dodatkowe stacje poprawiają dostępność kolei zarówno dla pracowników pobliskiego parku przemysłowego, jak i dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Nowy przystanek Szczecin Łasztownia, zlokalizowany przy ulicy Heyki, jest kluczowym punktem na linii kolejowej numer 273, łączącej Wrocław ze Szczecinem. Z drugiej strony, przystanek Szczecin Dunikowo, usytuowany w pobliżu ulic Kobaltowej i Owsianej, stanowi ważny węzeł na linii kolejowej numer 351 łączącej Poznań ze Szczecinem. Wysokość peronów na obu stacjach wynosi 76 centymetrów. Przystanek Szczecin Łasztownia jest wyposażony w windy, co gwarantuje dostępność dla wszystkich pasażerów, a na przystanku Dunikowo pasażerowie mogą bezpiecznie przemieszczać się między peronami dzięki przejściu pod torami. Osoby z ograniczeniami ruchowymi mają do dyspozycji pochylnie i ścieżki prowadzące.

Ekspansja sieci metropolitalnej obejmuje również inne nowe stacje. Na trasach do Gryfina, Stargardu i Goleniowa pasażerowie mogą teraz korzystać z dwóch odnowionych peronów na stacji w Gryfinie, stacji Szczecin Podjuchy, peronu numer 1 na stacji Daleszewo, peronu numer 2 na przystanku Czepino, a także z nowych przystanków: Goleniów Park Przemysłowy, Szczecin Żydowce oraz Szczecin Trzebusz. Obecnie prace budowlane prowadzone są na peronie numer 2 na stacji Daleszewo. Na stacji Gryfino trwają prace remontowe w przejściu podziemnym. Budowa podziemnego przejścia postępuje również na stacji Szczecin Dąbie, dając możliwość przejścia na drugą stronę stacji. Z kolei na przystanku Szczecin Zdroje rozpoczęto prace nad przebudową peronu numer 1 i budową kolejnego przejścia podziemnego.