Ciąg dalszy walki Szczecina o dofinansowanie na zakup nowoczesnych tramwajów Moderus Gamma
Rządy miejskie Szczecina nie wykazują chęci rezygnacji z walki o uzyskanie funduszy na nabycie zaawansowanych technologicznie tramwajów Moderus Gamma. W tym celu złożyły one odwołanie od postanowienia Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Warto przypomnieć, że mimo zdobycia 23 punktów, Szczecin znalazł się na czołowej pozycji listy rezerwowej, ustępując miejsca miastom takim jak Bydgoszcz, Wrocław i Poznań (które zdobyły po 25 punktów) oraz Krakowowi (24 punkty). Decydującym czynnikiem, który wpłynął na takie rozstrzygnięcie, był fakt, że miasta, które okazały się zwycięskimi, zdążyły zakończyć swoje zamówienia oraz ubiegały się o dodatkowe sfinansowanie, co niewątpliwie przyczyniło się do przewagi w ich przypadku.
Jak udało się dowiedzieć „Gazecie Wyborczej” ze Szczecina, możliwe jest szczegółowe prześledzenie punktacji wszystkich miast uczestniczących w konkursie. Dzięki temu możemy dokładniej przeanalizować aspekty, które przyczyniły się do straty Szczecina na tle innych miast uczestniczących. Oto są kryteria oceny (z maksymalną liczbą punktów w nawiasie) oraz ilość punktów uzyskanych przez Szczecin dla każdego z nich:
Poprawa pracy komunikacji miejskiej na terenie funkcjonalnym miasta oraz promowanie integracji transportowej (6 pkt) – 6 pkt,
Propagowanie transportu zbiorowego (8 pkt) – 8 pkt,
Implementacja Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (4 pkt) – 4 pkt,
Promocja Stref Czystego Transportu (4 pkt) – 0 pkt,
Przygotowanie przedsięwzięcia do realizacji (6 pkt) – 4 pkt,
Ilość niskiej podłogi w kupowanym taborze (1 pkt) – 1 pkt;