Nowy rekord Polski: 5-kilometrowy tunel pod rzeką Odrą w ramach budowy obwodnicy Szczecina

Nowy rekord Polski: 5-kilometrowy tunel pod rzeką Odrą w ramach budowy obwodnicy Szczecina

Zmagając się z twardym podłożem i przepływem wód Odry, inżynierowie mają za zadanie stworzyć tunel o długości 5 km. Jest to projekt bezprecedensowy w skali kraju – nie istnieje dłuższy tunel, a żadne inne plany budowy nie przewidują przekroczenia tego rekordu. Kluczowym elementem tego przedsięwzięcia jest tunel znajdujący się na trasie zachodniej obwodnicy Szczecina, który połączy Polic z Goleniowem. Znamy już termin ukończenia całej inwestycji, czyli obwodnicy z tunelem. Główny Zarząd Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oficjalnie ogłosił przetargi dotyczące tej budowy, podczas której powstanie wcześniej wspomniany tunel, przebiegający między innymi pod terenami zakładów chemicznych.

Zachodnia obwodnica Szczecina to projekt drogowy, którego z niecierpliwością oczekują liczni kierowcy. Początek tej monumentalnej inwestycji zaplanowany jest na zachodzie i obejmuje połączenie z węzłem Szczecin Zachód na skrzyżowaniu z autostradą A6. Zakończenie natomiast zaplanowane jest na węźle Goleniów Północ, łączącym drogi S3 i S6. Trasa zachodniej obwodnicy Szczecina o długości około 50 km ma ominąć aglomerację szczecińską od północy i zachodu. Będzie pełniła funkcję alternatywy dla aktualnej trasy S3/A6, która omija Szczecin od południa-wschodu i wraz z nową obwodnicą utworzy pierścień drogowy dookoła miasta. Ale to na razie plany.