Rewitalizacja szczecińskich tras tramwajowych na finiszu – przestoje i opóźnienia

Rewitalizacja szczecińskich tras tramwajowych na finiszu – przestoje i opóźnienia

W Szczecinie, skomplikowany proces modernizacji sieci tramwajowej obejmujący ulice Kolumba, Dworcową i Nową, powoli zbliża się do końca. Sekcja trasy od Bramy Portowej do Dworca Kolejowego jest już w zasadzie ukończona, choć szybkość obsługi dwukierunkowych tramwajów nie przyspieszyła.

Aktualnie w Szczecinie trwa intensywna renowacja trasy tramwajowej, która przechodzi przez ulice Kolumba, Dworcową, Nową, Chmielewskiego, Smolańskiego oraz Nabrzeże Wieleckie. Jest ona jednym z dwóch szlaków łączących centrum miasta ze strefą Pomorzany. Drugi szlak, przebiegający wzdłuż alei Powstańców Wielkopolskich, jest także poddawany modernizacji od początku lipca bieżącego roku. Wykonanie prac na obu fragmentach jednocześnie spowodowało niestety izolację obszaru Pomorzany od transportu szynowego, mimo wcześniejszych zapewnień, że takiej sytuacji nie będzie.

Wskazane jest podkreślenie, że realizacja tego obszernego projektu, który obejmuje ponad 5 kilometrów tras oraz rozbudowę końcowej pętli Pomorzany, miała zakończyć się w listopadzie 2023 roku. Jednak na skutek znacznych, wcześniej nierozpoznanych konfliktów podziemnych na ulicy Kolumba, pierwsza część inwestycji doświadczyła istotnego opóźnienia, co wpłynęło na przesunięcie harmonogramu drugiej części tego zadania.