Osiągnij sukces w swoim regionie – pozycjonowanie firm szczecińskich
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to świetny sposób, by zachęcić kolejnych klientów do skorzystania z oferty. Jakie strategie przyniosą najlepsze efekty na lokalnym rynku?
Wyprzedź konkurencję z odpowiednimi metodami marketingu
Jednym z głównych celów marketingu jest zwiększenie zasięgu naszej oferty. Obecnie spora część klientów szuka produktów i usług za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych – to fakt, który zdecydowanie warto wykorzystać. Pozycjonowanie to grupa działań, które celują właśnie w zapewnienie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Należy przy tym zaznaczyć, że większość internautów nawet nie zagląda na witryny znajdujące się niżej niż kilka pierwszych miejsc. To sprawia, że wysoka lokata na liście jest bardzo wartościowa dla wielu firm. W ten sposób można skutecznie wyprzedzić konkurencję, zbierając sporą część ruchu z danego wyszukiwania na swojej stronie.
Warto przy tym dowiedzieć się, jakie strategie pozycjonowania można wykorzystać. To dość rozbudowany temat, do którego można podejść na różne sposoby – sprawdź, jaka opcja będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pozycjonowanie standardowe
W tym przypadku stosuje się ogólne frazy kluczowe, powiązane z branżą, w której działa dana firma. Możemy w ten sposób dotrzeć do klientów, którzy pochodzą zarówno z rynku lokalnego, jak i z innych miejsc kraju. Pozyskanie odbiorców z konkretnej grupy docelowej będzie jednak stosunkowo ciężkie. Jest to odpowiedni wybór dla przedsiębiorstw, które chcą prowadzić działalność na terenie całego kraju lub oferować usługi w sieci.
Czym wyróżnia się pozycjonowanie szerokie?
To tak zwane pozycjonowanie „na długi ogon” – termin ten pochodzi od fraz „long-tail”, które często składają się z dłuższych, bardziej złożonych zapytań. Dzięki temu możemy skutecznie poprawić pozycję strony przy rzadszych frazach, w przypadku których konkurencja może być znacznie mniejsza. Warto przy tym zaznaczyć, że wraz ze wzrostem popularności asystentów głosowych w smartfonach coraz większa liczba zapytań w wyszukiwarkach składa się z pełnych zdań i pytań.
Frazy long-tail często łączą się także z bardziej precyzyjnymi oczekiwaniami użytkownika. To strategia wykorzystywana przede wszystkim przez firmy, które mają bardzo rozbudowane strony – do przykładów należą między innymi sklepy internetowe ze sporą liczbą podstron produktowych.
Pozycjonowanie firm szczecińskich – lokalne SEO w akcji
Taka strategia polega na stosowaniu fraz kluczowych, które skupiają się na wybranym mieście, regionie, a czasami nawet dzielnicy czy ulicy. W efekcie możemy liczyć na zwiększony ruch pochodzący od użytkowników z danej lokalizacji. W tym przypadku szansa skorzystania z usług po odwiedzeniu strony może być znacznie większa z racji na niewielką odległość. To dobry sposób na pozycjonowanie firm szczecińskich w przypadku niewielkich przedsiębiorstw oraz biznesu opartego na działalności stacjonarnej.
Oprócz lokalnych fraz kluczowych liczy się tutaj również odpowiednie wykorzystanie narzędzi skierowanych do użytkowników znajdujących się w danym miejscu – w tym przypadku w Szczecinie. Musimy zadbać między innymi o odpowiednią prezencję w mediach społecznościowych, obecność na internetowych mapach Szczecina czy reklamę w regionalnych portalach.