Pociągi hybrydowe przybyły do Szczecina. Prezentacja i pierwsza podróż już w środę
Już niedługo na tory w okolicach Szczecina wyruszą nowe pociągi hybrydowe. Władze samorządowe województwa zamówiły siedem takich modeli pojazdów, a ostatnie trzy składy właśnie trafiły do Szczecina. Ich prezentacja odbędzie się w świątecznym klimacie.
Wielkie zamówienie
Newag właśnie dostarczył do Szczecina trzy ostatnie pociągi hybrydowe z zamówienia złożonego przez lokalny samorząd województwa. Cztery pojazdy już od jakiegoś czasu kursują na zróżnicowanych trasach Szczecin-Kołobrzeg-Koszalin, a trzy kolejne wyruszą w trasę już w środę, 22 grudnia. W sumie za siedem pociągów hybrydowych władze zapłaciły 170 mln złotych.
Pociągi hybrydowe nie tylko prezentują się nowocześnie, ale przede wszystkim są przyjazne środowisku oraz wygodne i bezpieczne dla pasażerów. Kursujące po Pomorzu hybrydy wyróżnia również kolorystyka nawiązująca do charakterystyki regionu. I tak, można wśród nich znaleźć odcienie bursztynowego brązu i morskiego niebieskiego, ale także ekologiczne tony trawiastej zieleni.
Świąteczna prezentacja
Prezentacja najnowszych składów odbędzie się w środę, 22 grudnia o godzinie 11:30. Będzie mieć to miejsce na peronie pierwszym na dworcu Szczecin Główny. Ostatnie trzy hybrydy obsługiwać będą pasażerów na trasach Szczecin-Kołobrzeg-Koszalin oraz Szczecin-Szczecinek. Zaraz po demonstracji składów, pociągi wyruszą w podróż, a na pierwszych podróżnych czekać będzie świąteczny poczęstunek: pierniczki i gorąca czekolada.
Korzyści dla środowiska i dla pasażerów
Jeden pociąg hybrydowy przekłada się na ponad 132 tony dwutlenku węgla mniej w przeciągu roku, jak informuje Urząd Marszałkowski. To również znaczne ograniczenie emisji CO2 – o niemal 930 ton, jak również mniej sadzy HS – o ponad 600 kg, a przy tym ogromna oszczędność paliwa.
Hybryda to także masa korzyści dla podróżnych i pracowników taboru. Takie modele pociągów są wyposażone w klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator, miejsce do przewozu rowerów, a także rampy ładunkowe dla wózków.
W środku znajduje się przestrzeń dla 310 pasażerów, w tym 150 miejsc siedzących i 160 stojących.