Szczecińska aleja Sosabowskiego z torowiskiem i czterema pasami ruchu oddana do użytku po dziesięciu milionach złotych inwestycji

W Szczecinie, po dwóch latach intensywnych prac budowlanych, ukończono realizację projektu modernizacji 1,2-kilometrowego odcinka ulicy Sosabowskiego. Zakończenie tej wielomilionowej inwestycji, której koszt wyniósł 105 milionów złotych, oficjalnie ogłoszono w piątek. Projekt obejmował nie tylko budowę torowiska tramwajowego, ale także tworzenie przystanków komunikacyjnych, chodników i tras rowerowych.
W trakcie piątkowej konferencji prasowej, Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiego przewoźnika Tramwaje Szczecińskie, udzielił szczegółowych informacji na temat ukończonej inwestycji. Poinformował o wprowadzeniu do stałej eksploatacji nowo wybudowanej infrastruktury na ulicy Sosabowskiego, która teraz posiada cztery pasy ruchu. Zapowiedział również nadchodzące zmiany w lokalnej komunikacji miejskiej.
Jachim przypomniał, że projekt ten polegał na budowie drogi dwujezdniowej pomiędzy skrzyżowaniem ulic Romera i Modrej a starszą częścią ulicy Sosabowskiego. Na odcinku tej długości, wynoszącej 1200 metrów, powstały chodniki, ścieżki rowerowe, nowoczesne oświetlenie oraz przystanki dla autobusów i tramwajów. Dodatkowo, zmodernizowano skrzyżowanie ulicy Sosabowskiego z ulicami Żołnierską i Żniwną, gdzie poprowadzono torowisko tramwajowe.
Prace budowlane rozpoczęły się w lutym 2023 roku i zakończyły na czas, zgodnie z harmonogramem ustalonym w kontrakcie. Rzecznik Tramwajów Szczecińskich wspomniał również, że już w czerwcu poprzedniego roku otworzono nowe torowisko dla ruchu tramwajowego i jedną nitkę nowej części ulicy Sosabowskiego dla ruchu kołowego.
Projekt obejmował także likwidację starej pętli tramwajowej na Krzekowie, przy skrzyżowaniu ulic Żołnierskiej i Sosabowskiego. Dzięki nowym torom, tramwaje linii 5 i 7 docierają teraz do nowej pętli na osiedlu Zawadzkiego. Modyfikacja układu drogowego wprowadziła również zmiany dla linii autobusowych 60, 222, 225, 227 oraz 527 i 535, które zaczęły obowiązywać od 1 marca.
Koszt realizacji tego przedsięwzięcia wyniósł 105 milionów złotych brutto. Gmina Miasto Szczecin otrzymała połowę tej sumy z Rządowego Funduszu Polski Ład. Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Tormel Sp. z o.o. i Stanled I Sp. z o.o.