Postęp prac modernizacyjnych w szczecińskim porcie: ekspansja strefy przeładunku drobnicowego na Kanale Dębickim
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. (ZMPSŚ) intensywnie prowadzi dwa istotne projekty inwestycyjne w porcie Szczecin. Celem tych działań jest rozbudowa infrastruktury portowej, co przyczyni się do zwiększenia obsługi ładunków oraz umocnienia pozycji kompleksu portowego na rynku bałtyckim. Takie informacje uzyskaliśmy od Moniki Woźniak-Lewandowskiej, specjalisty ds. komunikacji i PR w Dziale Marketingu i Komunikacji ZMPSŚ.
Podstawowe prace związane z projektem „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” są już na etapie 85-procentowego zaawansowania. Jak informuje Zarząd, blisko 90 procent robót czerpalnych zostało już wykonanych. Oznacza to, że z dna Kanału Dębickiego usunięto około 1,3 miliona m3 złoża mineralnego.
Dzięki realizowanym pracom udało się zmodernizować sekcje od numer 1 do 27 na nabrzeżach Czeskim i Słowackim. Dodatkowo, powstało nowe nabrzeże Norweskie, które ma 300 metrów długości i techniczną głębokość 12,5 metra. W ramach projektu Kanał Dębicki zostanie poszerzony z 120 do 200 metrów oraz pogłębiony do 12,5 metra.