Nowa era dla Szczecina: Rozbiórka łącznic Trasy Zamkowej rozpoczęta!

Nowa era dla Szczecina: Rozbiórka łącznic Trasy Zamkowej rozpoczęta!

W Szczecinie zainicjowano rozbiórkę łącznic Trasy Zamkowej, co stanowi pierwszy krok ku budowie nowoczesnego Mostu Kłodnego oraz modernizacji otaczającego układu drogowego w rejonie ulicy Nabrzeże Wieleckie. Inicjatywa ta jest częścią planu kluczowych zmian w miejskiej infrastrukturze.

Transformacja infrastruktury drogowej w Szczecinie

Decyzja o rozbiórce jest odpowiedzią na zużyty stan techniczny łącznic, które nie zostały uwzględnione w poprzednich planach modernizacyjnych Trasy Zamkowej. Prace obejmują dwie kluczowe łącznice, które zapewniają połączenie z centrum miasta do ulicy Nabrzeże Wieleckie. Aby zapewnić bezpieczeństwo, Płatny Parking Niestrzeżony przy Trasie Zamkowej został tymczasowo zamknięty, a jego ponowne otwarcie planowane jest najwcześniej na luty 2026 roku, w zależności od postępu prac.

Wykonawstwo w rękach lokalnych specjalistów

Zadanie rozbiórki powierzono firmie NIWA Szczecin Sp. z o.o., której doświadczenie w tego typu projektach jest dobrze znane. Nadzór nad pracami sprawują Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., co gwarantuje zgodność z miejskimi planami inwestycyjnymi oraz wysoką jakość realizacji. Współpraca tych podmiotów jest kluczowa, by prace przebiegały sprawnie i zgodnie z założeniami.

Takie inwestycje w infrastrukturę miejską, jak rozbudowa Mostu Kłodnego i modernizacja sieci drogowej, są nie tylko konieczne dla poprawy codziennego życia mieszkańców, ale również dla ogólnego rozwoju regionu. Realizacja tych projektów ma na celu usprawnienie ruchu oraz zwiększenie atrakcyjności Szczecina jako preferowanego miejsca do życia i lokowania inwestycji.

Źródło: Urząd Miasta Szczecin