Najdłuższy tunel w Polsce o długości 5 km powstanie pod rzeką Odrą w ramach zachodniej obwodnicy Szczecina
Planowany do budowy, najdłuższy na terenie Polski tunel o imponującej długości 5 km, zostanie zlokalizowany pod rzeką Odrą. Ten innowacyjny projekt nie ma odpowiednika w skali kraju, nie istnieje również obecnie żaden plan budowy tunelu o większej długości. Tunel ten będzie stanowił kluczowy element infrastruktury drogowej – zachodniej obwodnicy Szczecina, łączącej Polic z Goleniowem. Informacje na temat ukończenia całego projektu obwodnicy, w tym tunelu, zostały niedawno ujawnione przez GDDKiA, która ogłosiła przetargi na budowę poszczególnych odcinków tej istotnej dla Szczecina trasy, w tym wspomnianego rekordowego tunelu.
Zaplanowana zachodnia obwodnica Szczecina to droga o strategicznym znaczeniu, której oddanie do użytku z niecierpliwością oczekują kierowcy. Punkt startowy tej monumentalnej inwestycji od strony zachodniej będzie stanowiło skrzyżowanie z węzłem Szczecin Zachód na trasie autostrady A6. Natomiast końcowym odcinkiem tej drogi będzie węzeł Goleniów Północ, który będzie łączył trasy S3 i S6. Zachodnia Obwodnica Szczecina, o planowanej długości około 50 km, umożliwi ominiecie aglomeracji szczecińskiej od północy i zachodu. W ten sposób stanie się atrakcyjną alternatywą dla obecnej trasy S3/A6, która omija Szczecin od strony południowo-wschodniej. Obydwie trasy razem utworzą kompletny pierścień wokół miasta.