Kolejny etap inwestycji w trasę rowerową łączącą Belino i Szczecin

Kolejny etap inwestycji w trasę rowerową łączącą Belino i Szczecin

Działania na rzecz realizacji trasy rowerowej z Belina do Szczecina nabierają tempa. Najnowszym krokiem jest ogłoszenie przetargu na stworzenie dokumentacji dla fragmentu trasy pomiędzy miejscowościami Popiele i Gryfice. Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz, podkreśla, że mimo wyzwań, realizacja projektu idzie sukcesywnie naprzód. Zapowiada, że gotowa trasa ma szansę stać się prawdziwym hitem wśród miłośników dwóch kółek.

Nowa trasa rowerowa ma cechować się nie tylko funkcjonalnością, ale także atrakcyjnością turystyczną. Łącząc Berlin, Szczecin oraz Kołobrzeg tworzy ona malowniczą pętlę o długości 690 km. Z czego polska część trasy wynosi ponad 262 km, natomiast niemiecka to ponad 428 km. Niemiecką część stanowią trasy rowerowe: Berlin – ścieżka rowerowa Berlin-Uznam do Angermünde – Uckermärkischer Radrundweg do Stolpe – ścieżka rowerowa Odra-Nysa do Staffelde a następnie droga do przejścia granicznego i Szczecina. Polska część trasy o numerze 800 prowadzi od Pargowa przez Szczecin do Kołobrzegu, a część o numerze 801 z Kołobrzegu przez Złocieniec do Siekierek.

Należy podkreślić, że wiele odcinków tej ogromnej trasy rowerowej już istnieje. Wymogiem jest jedynie podkreślenie jej międzynarodowego charakteru przez wykorzystanie wspólnego logo polsko-niemieckiego. Inaczej wygląda sytuacja na odcinku Stepnica – Skrzydłowo k. Rymania, gdzie konieczne będzie wybudowanie nowych fragmentów ścieżki. Projekt zakłada, że w większości będą one realizowane na terenach dawnych torowisk kolejowych, które obecnie są własnością gmin. Dodatkowo, na odcinku pomiędzy Kołobrzegiem a Złocieńcem, trasa ma współpracować ze Starym Kolejowym Szlakiem, a następnie połączyć się z trasą Pojezierzy Zachodnich do mostu w Siekierkach.