Szczecin wkrótce zmodernizuje tory tramwajowe i pętlę przy Stoczni

Tramwaje Szczecińskie przygotowują się do intensywnego roku pełnego remontów i modernizacji. W planach jest szlifowanie 22 kilometrów torów pojedynczych oraz ulepszanie infrastruktury wokół zakładów naprawczych przy ulicy Klonowica. Na liście priorytetów znajduje się również gruntowna odnowa pętli ulicznej przy Stoczni, która wymaga kompleksowej przebudowy razem z całą trasą do Gocławia. Przedsiębiorstwo koncentruje się nie tylko na modernizacji taboru, ale także na bieżących naprawach torowisk, co ma na celu poprawę jakości usług dla pasażerów.
Remonty torów na ulicy Matejki
Jednym z kluczowych projektów jest modernizacja torów na ulicy Matejki, która zbliża się ku końcowi. Dzięki temu miasto pozbędzie się ograniczeń prędkości, poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy tramwajami. Jest to jeden z wielu kroków, które Tramwaje Szczecińskie podejmują, aby sprostać oczekiwaniom mieszkańców.
Zadania związane z szlifowaniem torów
Wśród zaplanowanych działań znajduje się przetarg na usunięcie falistości szyn w 18 lokalizacjach. Łączna długość torów objętych pracami wyniesie ponad 22 kilometry. Odcinki te obejmują m.in. ulice Ku Słońcu, Krzywoustego, Wyszyńskiego oraz trasy od Energetyków do Basenu Górniczego. Dodatkowo szlifowanie obejmie pętle Basen Górniczy i Turkusową.
Inwestycje w infrastrukturę torową
Do końca roku przewidziana jest również naprawa 71 krzyżownic oraz montaż podwójnej smarownicy torowej na skrzyżowaniu Dubois i Parkowej. W planach jest także modernizacja odwodnienia w rejonie pętli Basen Górniczy. Szczególną uwagę poświęcono także przebudowie dojazdu do warsztatów przy Klonowica, co obejmuje prace zarówno nad torem, jak i siecią trakcyjną.
Plany związane z pętlą przy Stoczni Szczecińskiej
Spółka rozważa również większą inwestycję związaną z gruntownym remontem pętli ulicznej przy Stoczni Szczecińskiej. Projekt ten uwzględnia prace nad torami, siecią oraz zasilaniem rozjazdów. Celem jest zachowanie funkcjonalności obecnej konstrukcji, co umożliwi ruch pojazdów kołowych.
Przyszłe strategie inwestycyjne
Mimo bieżących prac modernizacyjnych, docelowa przebudowa trasy do pętli Gocław stanowi wyzwanie na przyszłość. Miasto stanie przed wyborem – inwestować w nowe odcinki tramwajowe, jak tramwaj do Mierzyna, czy skupić się na kompleksowej renowacji istniejących tras, w tym torów przy Wałach Chrobrego.
Modernizacja węzła Wawrzyniaka
W przyszłości przewidziana jest również modernizacja węzła Wawrzyniaka, gdzie planowana jest wymiana rozjazdów w ramach projektu realizowanego przez Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Projekt ten zakłada budowę dróg rowerowych wzdłuż al. Wojska Polskiego, co wpłynie na poprawę infrastruktury transportowej miasta.
Te inwestycje mają na celu nie tylko poprawę infrastruktury tramwajowej, ale przede wszystkim zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej w Szczecinie.