Strefa Czystego Transportu w Szczecinie będzie gotowa za ponad rok, decyzję podjęli radni
Radni Rady Miasta Szczecin podjęli decyzję o wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu, której uruchomienie zaplanowano na więcej niż rok od teraz. Pomimo podjęcia decyzji, nie ustalono jeszcze precyzyjnie granic tej strefy, ani specyfikacji technicznej pojazdów, które będą mogły z niej korzystać.
Zastępca prezydenta miasta, Michał Przepiera, jest zdania, że wprowadzenie tej uchwały jest koniecznością dla Szczecina. Jego zdaniem, celem uchwały jest ograniczenie ruchu ciężkich i przeładowanych pojazdów, które powodują zniszczenia na drogach i negatywnie wpływają na środowisko naturalne. Ograniczenie to dotyczy zarówno samochodów ciężarowych, jak i niektórych samochodów osobowych, głównie pochodzących spoza Szczecina, i ma obejmować obszar określonych miejsc w mieście, takich jak Wały Chrobrego czy Starówka.
Radni Prawa i Sprawiedliwości nie zgadzają się z treścią i uzasadnieniem tej uchwały. Radny Maciej Kopeć kwestionuje merytoryczne uzasadnienie dla wprowadzenia tej strefy. Według niego, argumentem za wprowadzeniem strefy powinna być walka z zanieczyszczeniem środowiska, natomiast w rzeczywistości jedynym uzasadnieniem jest uzyskanie dofinansowania na zakup tramwajów. Kopeć uważa, że wprowadzenie strefy jest decyzją podejmowaną na ślepo, bez jasnego i konkretnego planu.
Prace nad ustaleniem szczegółów dotyczących Strefy Czystego Transportu mają potrwać kilka miesięcy. Planowane jest oficjalne uruchomienie strefy 1 stycznia 2026 roku.